Versión Original (Catalán)
Code: Select all
Això d’Haití és un drama però el món, de vegades, fa net. No podem
viure tots tant de temps i només els millors i els que viuen en millors
condicions perduren. El món menstrua, com així ha de ser. No me
n’alegro, de l...a tragèdia d’Haití, però aquestes coses passen i
equilibren el planeta. La major part dels que poden estar en desacord
amb aquesta mena de comentaris són pobres morts de gana que sort en
tenen que aquests que estan més morts de gana que ells, de tant en
tant, un mal vent se’ls endú. Perquè si el món no menstrués i haguéssim
de repartir la caritat entre tots els pobres del planeta, tard o d’hora
tots aquests funcionaris, ganduls, i obrers que es prenen la baixa per
causa de malalties imaginàries, s’haurien de posar a treballar i els
comitès d’empresa quedarien abolits per raons d’extrema necessitat. Ara
tothom fa el ploricó amb Haití, però els més solidaris, i els que més
ploren, que solen ser els més inútils i els més desgraciats, tenen la
immansa sort que de tant en tant una tragèdia com la present escombra
una part de misèria mundial i els socialdemòcrates de casa nostra
tornen a ser els pobrets oficials, mereixedors de tota quanta
subvenció. Això d’Haití és una manera un poc aparatosa -però una
manera, al capdavall- de fer net al planeta. Morir és tràgic però viure
a Haití no pot dir-se que sigui gaire més agradable. Vull dir que els
morts d’aquests dies tenen, com a mínim, el consol de no haver de
continuar vivint a Haití. Si això hagués passat a Europa sí que hauria
estat un autèntic drama. Haití qui sap on és, qui sap on para. Es pot
ser tendre i ser dur. El món menstrua i tria el dia, el raig i el lloc
oportú.
Traducción al Castellano (algo chapucera, hecha en tres minutillos)
Code: Select all
Esto de Haití es un drama pero el mundo, a veces, hace limpieza. No podemos vivir todos tanto tiempo, y sólo los mejores y los que viven en mejores codiciones perduran. El mundo menstrúa, como tiene que ser. No me alegro de la tragédia de Haití, pero estas cosas pasan y equilibran el planeta.
La mayor parte de los que puedan estar en desacuerdo con este tipo de comentarios son pobres muertos de hambre que tienen suerte de que a estos que lo son más que ellos, de vez en cuando un mal viento se los lleva. Porque si el mundo no menstruase y tuviésemos que repartir la caridad entre todos los pobres del planeta, tarde o temprano
todos estos funcionarios, gandules, y obreros que piden la baja alegando enfermedades imaginarias se tendrían que poner a trabajar y los comités de empresa quedarían abolidos por razones de extrema necesidad.
Ahora todo el mundo se hace el llorón con Haití, pero los más solidarios, y los que más lloran, suelen ser los más inútiles i desgraciados
tienen la immensa suerte de que de vez en cuando una tragedia así sacuda una parte de la miseria mundial y los socialdemócratas de nuestra casa
vuelven a ser los pobrecillos oficiales, merecedores de cualquier subvención. Esto de Haití es de un modo un poco aparatoso - pero de un modo al fin y al cabo -de hacer limpieza en el planeta.
Morir es trágico, pero vivir en Haití no puede decirse que sea mucho más agradable. Quiero decir que los que han muertos estos días tienen, por lo menos, el consuelo de no tener que continuar viviendo en Haití. Esto, de haber sucedido en Europa, habría sido un auténtico drama. Quién sabe dónde está Haití, quién sabe dónde anda.
Se puede ser tierno y duro. El mundo menstrúa y elige el dia y el lugar oportunos.
Espero vuestras opiniones, aunque realmente sólo pueden ir enfocadas en una dirección.
Es realmente vergonzoso que se permitan este tipo de escritos...realmente no sé si el periódico ha tomado represalias, pero me parecería lo más razonable (yo le pegaba un puro ¨que pa'qué¨)