Proponiendo nuevos trabajos

En una página olvidada de la eternidad existe una tierra protegida por poderosos dioses y habitada por aventureros. Su nombre es Eorzea.

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Sinh
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Re: Proponiendo nuevos trabajos

Post by Sinh » 22 Jun 2014, 20:04

Pues entre los trabajos que ya tiene FFXIV y los que habéis planteado vosotros, no tengo mucho más que añadir. A mí me gusta especialmente la idea del mago azul y la de alquimista.
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Inferno
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Re: Proponiendo nuevos trabajos

Post by Inferno » 12 Sep 2014, 10:14

Rescatando un poco el tema en base a la información sacada de la Letter from the Producer LIVE Part XVII Q&A, sobre el tema jobs se dice lo siguiente:

Q: You've already announced ninja to be a new DPS job, but are there any plans to add a new tank or healer job?

A: For the 2.0 series, only the rogue and ninja in patch 2.4 will be added. Please wait for information to be released in the future regarding other roles. I'm thinking it will be around October 17th...


Básicamente que no esperemos ver una clase ni un job nuevo aparte del Rogue / Ninja antes de la 3.0, que ya será la expansión. Sin embargo apuntan al 17 de Octubre como fecha, lo que coincide con el Final Fantasy XIV Fan Festival de Norte América. Más o menos un mes después del Tokyo Game Show, así que no queda mucho.


Q: I love the blue mage job that appears in the FINAL FANTASY series. Will the blue mage job ever be implemented in FFXIV?

A: I think that blue mage is an interesting job because you can learn spells from enemies, but honestly I don't think that it really fits MMORPG party settings. If anything, I think it would work solo and it would be really fun to implement it as a job where you go around and learn abilities from every monster, so I'd definitely like to try and do this, but I'm concerned when it comes to playing in a party players would put up barriers if you haven't learned certain abilities. Additionally, in the event you are able to use abilities forever once you learn them, the difficulty of learning abilities would be high, and we wouldn't be able to balance the system so it wouldn't revolve around procuring your abilities instead of equipment. This wouldn't be practical enough to fit in an MMORPG party setting and conversely if you are swapping in only certain abilities you've learned, the true image of a blue mage would diminish, so this is something that I am concerned with.


Yoshida no ve claro como podría encajar el Mago Azul dentro de las características actuales del juego. No es un descarte definitivo pero nos tira un poco al traste la idea que habíamos comentado algunos aquí.
Realmente podrían hacerlo igual que un job de los otros por misiones que te llevasen a luchar contra un monstruo determinado para aprender su habilidad, pero entiendo que en parte perdería el espíritu del job si fuera tan guiado.

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